ONLINE ONLINE ONLINE !

heloo peeps 


Heloo , pakabar semuanya ? hahaha , okay Myra sebenarnya nak bagitahu , blog Myra akan direnovate  tapi mengambil masa yang lama sebab laptop Myra buat hal . Sekarang ni tengah guna laptop papa Myra  , sebenarnya dah lama rosak . tapi .. tak ada masa yang sesuai , semua busy dengan kerja masing masing . soryy . 

InshaAllah 2 minggu lagi , blog Myra akan diupdate selalu  , InshaAllah . Andddd . tajuk harini ONLINE ONLINE ONLINE ? sebab nya adalah sekarang Myra tergilakan gilakan beli onlinee ! huaaaaa !!!! T^T . haritu dah beli fisheyelens , sekarang berlambak gila nak beli . sampai 100 ++  . Im using ma own money okay. 

majoriti ramai orang tak beli online sebab 

  • takut barang tak sampai
  • takut online shop tu menipu
 Itulah antara - antara sebab kenapa majoriti orang taknak beli online , ingat senang ke nak bank in duit ? orang bandar memang lah . transfer je guna internet , same with me ! kalau orang yang tinggal kat pedalaman ? kesian diorang , kene pegi kedai semata mata nak beli barang kesukaan diorang 

Sekarang Myra suka nak order barang barang yang preorder , mama myra nasihat jangan lah beli online ni , nnti takut tak sampai rumah , baru u tahu langit tu tinggi ke rendah . hohoho . I dont care , tapi kadang kadang betul jugak kata orang - orang tua ni , dia kan lebih lama hidup dari kita , dia tahu apa yang akan jadi dan apa yang takkan jadi .

Kesimpulannya , kita kenalah dengar kata  mak ayah atau penjaga kita  . jangan pulak gi dengar kata orang tua yang takde sangkut paut dengan kita , karang kita tanya dia , dia jawab ada aku kesah , kau punya pasal lah . haaa . kalau mak ayah kita , diorang sayang kan kita , diorang lebih tau apa yang terbaik untuk kita , dengarlah dan kalau tak setuju dengan cadangan mak ayah kita tu , jangan dok tengking tengking , cakap lemah lembut sudah , nanti tak pasal pasal tak masuk syurga , kalau mak kita tak ampunkan kita , Allah pun takkan ampunkan kita . 

Sekian sahaja ceramah daripada Ustazah Wan Fathin Amirah , diharap bukalah minda , bukalah hati .

No comments:

Post a Comment

No hash words .